schooool


Att sommarlovet redan lidit mot ett slut gör att en fruktan infinner sig i atmosfären. Nog är spänning, förväntan, hopp och lycka enorm när det kommer till klasskamrater, gemenskap och tre års erfarenhet som gymnasieelev, har dock kommit på mig själv lite i efterhand att jag kanske valt fel linje. Kanske skulle jag vågat ta den stora chansningen? Inte varit så feg och tagit det stora steget i riktning mot min dröm. Göra det jag brinner för?

Det handlar om att kunnat se varje dag med lyster och sensation i ögonen. Ha nya äventyr med nya utmaningar i skymt. Antingen nu eller i framtiden. Estet-musik eller natur? Det val jag gjorde rörde sig om altenativ nummer två, vilket på sistonde fört mig till tvekan. Ska man ha mod nog att leva fullt ut i nuet eller ska man kliva steget tillbaka och hålla hårt i framtiden?

Kan vi inte bara bromsa in lite? Backa lite, börja om och ta allt steg för steg istället för att allt ska komma i en stor våg? Minns mycket väl när jag gjorde valet inför högstadiet. Exakt samma situation. Musikklass eller Matte-/NO-/Teknik-klass. MNT blev det. Till en början var  helvetet ett förnamn för att ens försöka beskriva den ånger som infann sig. Kommer till och med ihåg att jag hatade min kära bror, som jag annars ser upp till mer än något annat, för detta. Kände mig lurad, att han hade vilselett mig. Men detta kapitlet slutade mer än gott och lyckligt, blev de tre bästa åren jag någonsin varit med om.

GAAAAAAH, blir galen! Finner ändå poängen med att framtiden är ett mycket betydande avsnitt i människans levnade tillstånd. För inte kan det väl vara fel att främja en kommande tid? En bred linje med breda möjligheter är väl egentligen det jag mest av allt är i behov av med tanke på mina ikke-existerade framtids planer. Musik är ju något jag ägnar största delen av min fritid till i princip. Kanske blir det en perfekt mix av det hela ändå? Ähh, det är nog lite sent att vela nu. Imorrn gäller det! Med vänner vid sidan om, och sist med inte minst bästavännen lär tre år som naturare inte bli något annat än super! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0