första advent


Hallå där godingar!

Vad hittar ni på denna afton? Är det bara jag som fryser eller sitter ni också och huttrar med en kopp te? Kylan gör mig galen, jag vet inte vad jag ska ta mig till eller vad jag ska ta vägen. För att kommer bort en sekund från pluggandet satt jag nyss och drömde mig bort till ett varmt land. Lät solen steka i ansiktet med shoppingkassarna i handen. Gälet niice, med andra ord. Och faktiskt så funkade det! Man blir varm i själen och då försvinner kylan från fingrar och tår också! Men tyvärr så inser jag lite snabbt att jag sitter här med matematikboken uppslagen och bara en massa formler som snurrar omkring i huvudet.

Funderar stark på att ta ett varmt bad för lite avslappning, lite upptining och en paus från plugg och kalla vintern helt enkelt. Känns som om jag har suttit här alldeles för länge nu. Men det blir väl så när man spelar tetris på lektionerna antar jag. Det är väl så det är med och vara tetrismästare.. *suck* haha, skojja.

Idag är det första advent förresten. Detta har jag inte firat med något speciellt. Bara tagit det lugnt i stort sett. Tog en lång prommis med mor min imorse. Kallt, men underbart gött. Sedan skulle jag strosa runt lite i stan med kusse för att ta del av julstämmningen som skyltsöndagen bjöd på idag, men kussen min var tvungen att hoppa på tåget hem till göteborg, så då passade jag på att använda tiden till att plugga. Vilket jag i största sannorlikhet behöver, med tanke på hur mycket vi har den här veckan. Faste.. ja, vad har jag gjort idag egentligen? Det finns nog inget svar på den frågan. Njaa, inte pluggat riktigt iallafall. Imorrn har jag bara två lektioner, sovmorgon och kort dag. Ganska så skönt. Fast det är ingen som kommer in/orkar komma till skolan imorrn, så krossar fingrarna för att jag slipper sitta ensam längst fram och få all lärarens uppmärksamhet, haha.


christmas-09


Kommentarer
Postat av: ax

sv: haha, ja, varför inte?! xD



naw, ville också komma hem till helgen! :(

2010-11-28 @ 21:54:00
URL: http://aixiens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0