hej mitt vinterland


Idag är det minsann vinter. Och julen är så närma att vi skulle kunna ta på'n. Imorse möttes jag av ett vinterland när jag kikade ut gemom fönstret. Inte ett ljuvligt sådant, utan en stormig sådan. Tossingarna ville genast krypa tillbaka i värmen under täcket, men jag övertalade mig själv till att sätta mig på cykeln för att bege mig till skolan. Oh, ni anar inte, det var INTE en lätt match detta! JÄVLA SNÖFANSKAP, tänkte jag. Mitt tålamod är inte sådär jättebra, så att cykla i snön som var decimetertjock och istäckt asfaltt var inte det härligaste direkt. Jag kan väl erkänna att jag blev liite förbannad..på snön, haha. Och trots att jag cykla i tid idag slutade med att jag kom försent på grund att jag fick strida mot motvindarna, som friskt angrep mitt ansiktet med snö, på ett promenad-sätt hela vägen iprincip. Inte kul!

Hemvägen däremot var helt okej. Det fanns tillfällen då medvinden var som starkast och då jädrarimej gick det undan! Det var så kul så att jag helt och hållet glömde av att jag skulle stanna, så jag åkte för långt. Dock fick jag gå tillbaka den biten I MOTVIND, så det roliga varade inte så länge, och inte var det gratis heller! Fast det var kul så länge det varade ;) Hursom helst, så är lättnaden stor nu iallafall. Nu när jag äntligen nått tröskeln till det jag kallar hem. Dagen har varit lång, och faktiskt så glädjer det mig att jag äntligen kommit in i värmen, bytit om och snart ska sätta mig med plugg med en varm choklad jämte mig. Ikväll ser jag framemot plugg, och jag vet inte riktigt vad det beror på, om det är snön eller om jag har kommit till det stadiumet i livet då plugg är det roligaste som finns eller hur det är. Men om det vore för snön skulle jag vara ett geni om jag bodde på antarktis, det hade varit cp coolt.


En jätteful bild som jag tog när jag cyklade hem. Synd bara att jag inte lyckades catcha snöstormen som bevis på att jag kämpat på riktigt duktigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0