hörde jag jul?


åh herregud, va tiden går fort. Håller ni inte med? Tänk om dygnet vore längre, skulle vi hinna med mer då? Kanske hade vi kunna stoppa en och annan bulle i magen mer än vad vi gör idag? Oftare uppnå det vi kallar njutning? Slippa hoppa över de där små fikorna som prickar vardagens höjpunkt "bara för att" de inte hinner flikas in bland dygnets 1440 minutrar? Det vore typ..ganska så as grymt. Men man tager det man haver, antar jag.

Just nu, vattnar en saftig apelsin munnen lite härligt med dess juice full men näring så att man riktigt känner smaken av vitamin C och vad det nu är för några. Apelsinlukten på händerna vägrar försvinna. Och av någon konstig anledning finner jag detta som ett samband med julen. Det bara är så. Finns inget svar till frågan varför. Men det är härligt, och just i denna sekund slår det mig att jag har hunnit tjuvstarta julen en hel del denna helgen. Har hunnit tvinna små lussekatter, knapra på pepparkakor, i all ära sniffat på julkola medans den står och puttrar på spisa, smuttrat på julmust, tinat kroppen med julmusik, låtit julskum fastna i tandställningen och sist men inte minst, handlat en julklapp. Inte dåligt, hah? :D Okej då, jag ska inte klaga över att jag inte får götta mig tillräckligt här i livet. Men man dör ju inte av att unna sig för mycket liksom.

Jag är supertaggad för jul. Så taggad att jag här och nu skulle kunna pryda mig själv i en aftonklänning och dra ihop släkten för att med detsamma fira julafton. Dock får vi inte förhasta oss och glömma av alla mini-julaftonar som står inprintat i almanackan såklart. Iår är det minsann julafton mer än en gång.
-"Det var gööör längesen, ska vi synas snart kanske?"
-"jaa, vi kan fira mini-julafton tillsammans!"
Ungefär så.


christmas-time 2009
(ja, vi river upp våra julklappar ganska så brutalt..
bara för att leva upp till det där scenariot man hittar i filmerna. Den där spänningen. Fast egentligen så finns spänningen knappt där, utan bara tanken.)


Kommentarer
Postat av: tjerris

juuuuuul ♥♥♥ hihi

2010-11-22 @ 23:47:52
URL: http://aixiens.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är så härligt när julen börjar komma. =)

2010-11-23 @ 00:55:05
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0