PIAAANO TACK!

GAAAAH, mina kusiner lärde mig spela en snutt av Mad Summer idag och jag är fullkommligt kär. Det kliar helt sjukt i fingrarna. Och det är svårt att kontrollera att de hejdlöst rör sig på skrivbordet, påmagen.. och allt var det nu är, som om de befann sig på de svart-vita tangenterna. Lite hopplöst dock när inget ljud bildas. Frustrerande. Tanken är ju att gudomlig musik ska skapas av dessa fingergestrar, inte fasen gör jag fingergympa annars. Knubbiga fingrar är sött!

Så fint är det. Skulle jag bli lika bra som min kusin som spelat i två veckor en vacker dag, skulle jag vara överlycklig. Jag skulle känna mig så galet proffsig bakom pianot. Jag skulle levt där bakom. Suttit där och käkat chicken-nuggets. Skulle levt av att låta fingrarna sväva på alla tangenter.  Njutit av musiken. Låtit kärleksfaktorn av livet höjas till max.

Shit, jag kommer bli beroende. Jag har en tendens av att bli det. Fasen också.


langar en gammal bild från när jag agerade modell för min treåriga kusins photoshoot. han är en riktigt naturbegåvning den mannen. ♥


snart då, då jäklar.
min storebror faller pladask för mitt fjäsk, som ni kanske märker :D

(jag är inte så high-tech att jag förstått hur man gör en sån där snabblänksgrej än, så ni får över leva med copy-paste'a :))

Mad Summer - Kikujiro
http://www.youtube.com/watch?v=zyTbEfTm6UU&p=56308B56B16220AA&playnext=1&index=55

Denna är fin den med. Men man måste ju lära sig krypa innan man lär sig springa. ;)
River Flows in You - Yiruma
http://www.youtube.com/watch?v=rhN7SG-H-3k


Kommentarer
Postat av: LINA

haha eller hur? ;)



taack cuteface! :D

2010-11-02 @ 11:37:27
URL: http://liinamj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0