höst-höst-höst


Solens strålar och lövens alla färger förgyller höstens rusk och kyla. Hösten är faktiskt en helt okej årstid ändå. Just insett att hösten giver oss en annorlunda myspys-faktor. Känsla och stämmning höjs till topp och det är alldeles fantastiskt. Aldrig riktigt hajjat detta årsskede tidigare. Ganska så underbart. När det klickar alltså. Höstan och jag. Jag och hösten. Orange-gul-röda skiftningar, frostkristaller, knottriga armar, svag kyla inkrypandes under mössa, halsduk och mössa. Jo, men ni vet. Allt sånt man helst vill undvika, det har blivit så oskyldigt förtjusande. På sätt och vis lite fascinerande. Bara att en årstid kan ändra en som person så mycket liksom.
Jag som egentligen inte alls är så mycket för fika har varit jättetaggad på höstfika på sistonde. Kaffe är ett av det värsta jag vet, men attans va sugen jag är på en latte nu! En varm och skumrik sådan. Gärna med ett vitt hjärta format överst. Och som insörplandes under rödtonad näsa värmer ända ner till själen och ut i tåssingarna. ♥



inte för så länge sedan.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0