john blund och hans drömmarnas land


Tidigt imorse när klockan kallade på uppstigning vägrade min kropp agera. Den bara ville ligga kvar och mysa i värmen under täcket. Ögonlocket ville behållas slutna och ja..ingenting ville riktigt som det skulles. Men tillslut tvingade jag mig själv upp ur sängen, lät kylan svepa mig in till badrummet för en kall skvätt i ansiktet som start på dan. Och sedan lovade jag mig själv en riktig rejäl tidig läggdags ikväll. Nu är fallet så att jag precis stigit in i värmen och känner inte för besöka john blund palats på långa vägar. Pigg som ett litet skrån (kan man säga så?) och mest av allt vill jag spela lite och göra sånna där små ljud ifrån mig som ska pricka rätt toner men som inte gör det. Dock måste jag vara lite oegoistiskt för en gång skull och tänka på hushållets andra medlemmar som kanske vill ha en trevlig filmstund utan massa skräl och plingeling. Antar att jag får nöja mig med att krypa i sängs med fjärrkontrolen i handen och zappa runt med hopp om en intressant tvstund denna förtjusande kväll. Kanske blir det bra det också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0