suit up day

Är det någon själ som har missat att det är the international suit up day idag? Nej, jag tänkte väl det. Från grunden av ett skämt skulle jag och mina vänner suit up idag. Så blev det. Fylld av beslut ångest drog jag på mig kavajen imorse, samtidigt som jag beundrade min outfit i spegeln. Lite för länge kanske. Klockan 8 slog det mig, oj, jag börjar nu. Kan meddela att det blev fart i bena i detta ögonblick. Typiskt att tåget ska förbi precis när man är 100 meter ifrån...Väl framme hade jag ingen tid till att fundera över om jag skulle ta av mig kavajen eller inte. Egentligen är det ju ingen big-deal så..jag har ju haft på mig kavaj tidigare i skolan. Bara att det kanske är  lite fånigt att hylla  denna dag? Liksom, vem går runt med kostym i skolan? Inte för att jag var sååå överdrivet uppklädd, men ni vet ju hur det är. Till min förvåning var det överraskat många som bar kostym denna dag. Grymmast var i matsalen när stora kull traska runt stiligt uppklädd från topp till tå. T.o.m med slipps och fluga. Fy schöeeeeen va snyggt det är! Det är grejer det! ;)

Sitter här och njuter. Inte bara av musiken som spelas i mina öron. Inte heller bara det stora saftiga äpplet jag håller i. Utan av nuet. Just nu. Att jag avklarat det som fört så mycket stress i mig på sistonde. Visserligen har jag prov nästa vecka, och veckan efter också. Men det glömmer för för en kort framtid. Låter friheten stanna en stund till. Matteprovet idag gick fint. Trots att jag vet att jag säkert gjort en eller annan små miss så vill jag våga hoppas på en fullpott, precis som Biologi-inlämningen. Eller är det för mycket att hoppas på kanske? Äh, hoppas kan man alltid göra!

Jag trodde jag skulle bli en äkta naturare idag. Men så var inte fallet. Invigningen blev inställd p.g.a att vi hade prov och slutatde jättetidigt idag. Då klassen i stort sätt består av "bonnar" betydde det att antingen stanna kvar i skolan och vänta tre timmar eller åka hem och tillbaka in till stan. Vilket inte väckte någon lust. Den andra klassen hade tydligen inte fått redan på detta förräns idag. Oooups, det var visst vår uppgift att sprida detta, haha. Så tillslut var vi fem tjejer och tre killar typ, som skulle va med. Och hur kul är det? Inte alls. Jag var faktiskt inte sugen, men jag kände bara att det till viss del hör till. Men nästa onsdag! Då jäklar är jag äkta naturare!




japp, min klasskamrat är fotograf. Å han har alltid sin kamera med sig i ryggan!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0